Nov
13
2009
1

Allee

Újabban megint járok aikidóra, hétfőn, szerdán és csütörtökön. Az edzéseknek az egyik fontos tartozéka a gí, ez a szokásos fehér (kék, fekete, piros, stb.) ruha, amit a különféle verekedős filmekben szoktak a jó- és rosszfiúk viselni. Ebből nekem csak egy darab van, ami azért három edzés után már erősen érett egy mosásra. Bár van mosógépem, egészen eddig nem használtam, inkább hazavittem hétvégére a mosnivalót. Ennek legfontosabb oka egyébként az, hogy utálok vasalni. De nagyon. A gí azonban nehezen szárad, így ha a szombati foci után hazaviszem, nem fog megszáradni vasárnap estig-hétfő reggelig… Így most már bent is mosok.

Spoiler

Spoiler

A mosóporom azonban múlt héten elfogyott és elfelejtettem kérni, ezért kénytelen voltam elmenni venni egy kisebb csomagot – otthon van egy ötkilós, ami félre lett már nekem téve, felesleges lett volna nagyobbért fizetnem. Mivel most nyílt meg a környéken az Allee nevű pláza, ezért gondoltam, elmegyek megnézni.

A Skálánál azért szebb (Forrás: ingatlanmenedzser.hu)

A Skálánál azért szebb (Forrás: ingatlanmenedzser.hu)

Alapvetően meg voltam vele elégedve. A pláza három+Interspar/parkoló szintes, kellemes körgyűrűs szerkezettel: a három ellipszis egymás felett van, a távolabbi végeken mozgólépcsőkkel. (Többszintes boltokban persze belül is vannak.) Ez azért jó, mert úgy végig lehet járni az egészet, hogy sehol sem megyek végig kétszer. :) A világítás nagy része természetes, az üvegtetőn keresztül jön be, ez van kiegészítve ööö, más fényforrásokkal. (Némethné Dr. Vidovszky Ágnes biztos elégedetlen lenne velem, de elfelejtettem megnézni. :) ) Szóval a belső tér kellemes, tágas és szép világos.

A boltokat igyekeztek tematikusan csoportosítani, én mondjuk meglepődnék, ha ez hosszú távon így maradna, de kétségkívül vásárlóbarát. Túl sok időm nem volt körülnézni, de az &-es ruhaboltok (H&M, C&A, Marks&Spencer) itt is megvannak, meg persze elegáns ruhák, csajos boltok stb. Kicsit sajnálom, hogy Overland helyett Dockyard Islands van, de ennyi belefér. Összességében tipikus plázás felhozatal.

Nem megyek végig a boltokon, csak pár dolgot emelek ki, ami megragadt.

  • Lehet, hogy a friss nyitás miatt van, de még mindenki kedves és lelkes. Majd pár hónap múlva meglátjuk mi lesz.
  • A szemetesek most még ilyen háztartási fedeles izék, remélem cserélik őket hamarosan, így cikik.
  • Az elsőn van egy “LEFUTUR Meglepő tárgyak boltja” nevű üzlet. Mivel még mindig designos ébresztőórára vadászok, ezért benéztem. Sajnos inkább túlkomplikált és nem eléggé letisztult termékeik vannak, mint design tárgyaik. Pedig örültem volna…
  • A másodikon van egy FŐGÁZ Zrt. Ügyfélszolgálat, ez kicsit meglepett, valahogy az ilyen cégekkel kapcsolatban kevésbé modern dolgok élnek a fejemben. Verseny van, vagy mi?
  • A mozi nincs túl hangsúlyos helyen és ránézésre tök üres volt.
  • Az Interspar a földszinten nagyon komoly konkurencia lesz a Móriczon lévő boltoknak és a Vásárcsarnoknak is. Nagyon nagy az alapterülete, emiatt kényelmesen el lehet férni, sok a pénztár és vannak gyorskasszák. A választék kellemes (bár cider speciel nincs), ezentúl ide fogok járni. Főleg ha esetleg bevezetik a PayPasst. Itt vettem meg a mosóport és öblítőt is.
  • Bármilyen kellemes jelenség a pénztáros csaj a Csibefalóban, a rántott csirkemell és a krumpli még gyorsétteremhez képest is gyenge volt. Továbbra is marad a Kuckó Büfé a VCS-ben. :)
Happy End

Happy End

Written by in: Blogblogblog | Címke:
Nov
08
2009
0

Forma 1 2009 statisztikák

Az eredmények egyben letölthetőek innen: link.

Mint páran tudjátok, a tévén gyakorlatilag csak sportot nézek, a filmeket egyrészt utálom szinkronosan, sőt néha vágva végigszenvedni, a többi műsorra meg annyira nem vagyok kíváncsi. (Ritka kivételek persze mindig vannak.) Az egyik ilyen sport a Forma 1, amit már kiskorom óta nézegetek, az utóbbi években (post-Schumacher éra) már rendszeresen követem is. Ezért időnként elnézek az Index szakblogjára, illetve a F1-Live.com című portálra plusz infókért.

Utóbbin jelent meg egy rövid cikkecske a motorgyártók összehasonlításáról. Mint tudjuk, konstruktorból tíz darab van (Brawn-Mercedes, Red Bull-Renault, McLaren-Mercedes, Ferrari, Toyota, BMW-Sauber, Williams-Toyota, Renault, Force India-Mercedes  és Toro Rosso-Ferrari)  motorgyártóból viszont csak öt (Mercedes, Renault, Ferrari, Toyota és BMW). A cikk az utóbbiakat próbálta rangsorolni az alapján, hogy az adott motorgyártóhoz tartozó pilóták milyen arányban nyertek, léptek fel a dobogóra, illetve szereztek pontot (első nyolc helyezés ér pontot). A rangsorolás módját azonban én egy kicsit igazságtalannak éreztem, mert a Mercedesnek három csapata van, a BMW-nek egy, a többinek meg kettő. Szerintem többet mond el a gyártók és a csapatok valós teljesítményéről, ha az vizsgálom meg, hogy az adott csapat vagy motorgyártó egy darab pilótájának mekkora esélye van arra, hogy helyezést (stb.) érjen el.

Innen jött az ötlet, hogy csináljak erről egy kisebb statisztikát. Le is loptam gyorsan a Wikipédia vonatkozó táblázatát, és némi munka után a következőre jutottam: (tovább…)

Written by in: Blogblogblog | Címke:

Powered by WordPress. Theme: TheBuckmaker. Download PHP Scripts, Tyrol